ceturtdiena, 2015. gada 14. maijs

Filca - pogu čūska

Man ļoti patīk spēles, kur bērniem ir iespēja kaut ko mācīties (burtus, skaitļus, krāsas u.t.t.) un vienlaicīgi darīt arī kaut ko praktisku un attīstīt savu sīko motoriku.
Tā nu uztapa šī filca - pogu čūska!


Ideja ir pavisam vienkārša - gara lenta ar abos galos piešūtām pogām un 12 filca figūras (man - kvadrāti, apļi, trijstūri un rombi) dažādās krāsās, dažādos biezumos un ar dažādu tekstūru!

Galvenā šīs spēles ideja ir mācīties pogāt, bet līdz ar pogāšanu ir iespēja:
 - attīstīt savu sīko motoriku;
 - uzlabot koncentrēšanās spējas;
 - mācīties krāsas;
 - apgūt ģeometriskās figūras;
 - un pat mācīties skaitīt!

Kad taisīju šo spēli - domāju, ko par to teiks bērni un vai tā viņiem vispār patiks... Jo būsim jau godīgi - ir reizes, kad par jaunizveidoto spēli/materiālu mamma ir sajūsmā, bet bērni to apgroza no visām pusēm un vien nosmej, ka tas nu gan nav ne interesants, ne lietderīgs, ne vajadzīgs!
Bet šī nebija tā reize! Vispirms šo filca - pogu čūksu iedevu savam jaunākajam dēlam (2g), jo viņam pogāšana šobrīd ir visaktuālākā. Man par pārsteigumu viņš uzreiz ar lielu aizrautību sāka pogāt filca figūras uz lentas un bez jebkāda mana pamudinājuma tās sāka pats skaitīt! Bet vēl lielāku pārsteigumu man sagādāja mana lielā meita (5g), kas ar šo spēli bija nodarbināta ilgu laiku! Sākumā viņa pogāja filca figūras pēc formas (trijstūrus, kvadrātus, apļus vai rombus), pēc tam mēģināja figūras uz lentas sapogāt pēc krāsām no gaišākās uz tumšāko un otrādāk (bija tik interesanti vērot, kā bērns izjūt un sajūt krāsas) un beigās pat izdomāja, ka var savērt sev krelles!

Un mammai, protams, prieks, jo bērni ir nodarbināti, bērni mācās, bērni attīsta savu sīko motoriku un bērni ir priecīgi!


Šādu spēli/materiālu ir ļoti vienkārši pagatvot pašam, jo nepieciešams vien ir dažādu krāsu un biezuma filcs, gara lenta un 2 pogas. Tomēr, ja kādam gribas tikt pie šādas spēles uzreiz, tad tagad to ir iespējams iegādāties, pagaidām gan tikai Ideju kreļļu Etsy veikalā vai rakstot man uz e-pastu!

 





Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...