ceturtdiena, 2011. gada 20. oktobris

Mācāmies krāsas?

Jau kādu laiciņu atpakaļ secināju, ka manai divgadniecei grūti iet ar krāsām. Patiesībā es nemaz nezinu – divos gados bērnam ir jāzina kāds ir katrai krāsai vārds??? Lai nu kā, vairākas reizes ieklīstot pinterest.com plašumos, man prātā palika šāda krāsu mācīšanās spēle!



Un tā kā vienīgais lielais darbs bija atrast koka knaģus, tad diezgan drīz uztapa šī spēle! Un godīgi sakot, es esmu pārsteigta par rezultātu! Pirmkārt, spēle manai jaunkundzei patīk pat ļoti! Vairākas reizes dienā nāk ar to rokās un prasa spēlēt! Un tas man ir ļoti svarīgi, ka es savu laiku neesmu izniekojusi, bet gan esmu uztaisījusi kaut ko bērnam interesantu un attīstību veicinošu un, ja pēc tam mēs varam šo lietu izmantot kopā, tad prieks dubultā!

Un otrkārt. Mērķis bija apgūt krāsas. Mēs to darām tā: meklējam katram knaģim atbilstošo krāsu uz kartona apļa un tad mēģinām to nosaukt! Ja pirmajā reizē mums gāja grūti pat ar pāru meklēšanu, tad šodien tikai pēc dažu dienu spēlēšanās mums pat teikumos jau sāk parādīties krāsas! Nu un kā lai es tagad nepriecājos? :) Spēle savu mērķi pilda! Pat vairāk nekā labi!

Eh, nu jā. Jums nerodas tāds muļķīgs jautājums, kāpēc es šo spēli esmu krāsojusi ar zīmuļiem nevis tā skaisti ar krāsām? Atbilde ir pavisam vienkārša. Es gribēju ar krāsām, bet esot veikalā piemirsu, ka pēdējo reiz, kad ļāvu savai jaunkundzei būt īstenai māksliniecei, nez kāpēc visas krāsas pēc tam bija brūnās :D Tāpēc izlīdzējos ar vienīgo kas mājās bija, proti, ar krāsainajiem zīmuļiem!

Tagad, kad mums tik labi ir veicies ar šo spēli, es prātoju, ka varbūt vajadzētu uztaisīt ko līdzīgu ar skaitļiem? Pēdējā laikā savā nodabā spēlējoties es dzirdu, ka viņa mēģina skaitīt. Viens, divi, pieci... Ja jau ir šāda interese, varbūt ir pēdējais laiks iepazīstināt arī ar skaitļiem?

Kādā vecumā jūsu bērni apguva krāsas un skaitļus?




* Some time ago I noticed that my two year old daughter don’t know the colors. Actually I even don’t know – should children at age two know the names of the colors? Anyway, I had in mind this color game I found several times on pinterest.com!
And as the only big task was to find the wooden pegs I made this game very soon! And honestly I am really surprised about the result! Because my daughter likes this game a lot! She wants to play this several times a day. And it is very important for me to know that I had made something interesting for my child. And if we can spend time together after then I’m happy twice!
The goal was to learn colors. We do it so: we try to find the matching color on the board for every peg and then we try to name it! If in the first time it was hard even to find the matching colors, then today only after few days of playing my daughter has started even to talk about the colors! Of course I’m happy now! :)
Oh, yes! I suppose you have a question why I had made this game with color pencils and not with the nice paint, yes? The answer is very simple. I wanted to do it with paint, but when I was in the shop, I forgot that after the last time I allowed my daughter to be an artist, all the paint in our house was in one color – brown :D
Now when we have such a good experience with this game, I try to figure out, maybe we should make something similar with the numbers? Almost every day I hear that she is trying to count. One, two, five… If she has the interest, maybe it is the time to introduce her with the numbers?

3 komentāri:

  1. mums arī patīk knaģi :) feina uzparikte krāsu apguvei!
    un "viens, divi, pieci..." - tā jau ir skaitīšana un interese, var mēģināt arī cipariņus mācīt :)
    ka tik bērnam patīk, vieni ātri samācās gan krāsas, gan ciparus, gan burtus, citi atliek to uz vēlāku laiku, tā teikt' - tad, kad vajadzēs :D

    AtbildētDzēst
  2. Mana princese krāsas jau sāka ļoti agri atpazīt - ap divu gadu vecumu, jo tētis ar viņu daudz nodarbojās. Taču es domāju, ka katram bērnam ir savs laiks un pat pastiprināta ņemšanās vēl negarantē ātru rezultātu. Tā es sevi uzmundrinu, gaidot "r" izrunāšanu :)
    Bet knaģu spēle ir ļoti forša ideja, paldies, ka padalījies! Blogosfēra ir tik laba lieta! :)

    AtbildētDzēst
  3. Ļoti jauka ideja tai krāsu spēlei. Būs man savējam arī jāuzmeistaro. Manam puikam tagad 2g.8mēn. Krāsas pazīst un zina nosaukt kopš aptuveni 2.6g., bet tikko 2 gados noteikti vēl to neprata. Cipari sāka interesēt ap 2 gadu vecumu. Šobrīd zina 1-10, bet skaita sajauktā kārtībā. Latviski un angliski, angliski pat labāk. Neesam divvalodīga ģimene, bet Mickey Mouse Clubhouse multenīte par cipariem, kas mazajam ļoooti patīk, klusi un nemanāmi ir paveikusi savu. :)Kopumā piekrītu tam, ka katrs bērniņš ir individuāls un visādas lietas sāk darīt tad, kad ir tam gatavs. Cits agrāk, cits vēlāk. Un ne viens, ne otrs variants nav labāk vai sliktāk. :)

    AtbildētDzēst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...