pirmdiena, 2011. gada 12. septembris

Stelles/*Loom

Patiesībā šī raksta virsrakstam vajadzētu būt „kad sapņi piepildās”, jo šajā gadījumā patiešām patiesi liels sapnis ir piepildījies :) Jā, es beidzot esmu sākusi piepildīt savas mazās bērnības vienu no lielajiem sapņiem – mācēt aust! Nu mācēt es to vēl īsti nemāku, bet es mācos un lieliem soļiem tuvojos pilnīgam sapņa piepildījumam!


Viss sākās jau pirms dažiem gadiem, kad sāku meklēt, kur var iegādāties stelles. Un izrādījās, ka tas nemaz nav tik vienkārši... Un tad, šī gada pavasarī mani līdz asarām aizkustināja kāds zvans, kur kāds burvīgs cilvēks pavēstīja, ka es varēšu dabūt stelles un vēl pie tam pa ļoti izdevīgām naudiņām!

Vai 16Ls nav fantastiska cena, ja patiesā steļļu vērtība ir 1Ls par cm steļļu platuma (un man ir vidējā izmēra stelles, kas oficiāli ir 1m platas!)??? Par tādu naudu es biju gatava tās kaut vai vienkārši aiztransportēt uz laukiem un nolikt kā nevienam nevajadzīgu mēbeli vai muzeja eksponātu! Jo, manuprāt, stelles vienkārši lieliski iederas un saderas ar lauku mājām, ar lauku dzīves mieru un klusumu...


Bet, jā... Ne jau kā mēbeli es tās pirku un muzeju savās lauku mājās pagaidām neesmu plānojusi ierīkot, bet... diemžēl tām sanāca visu vasaru tā arī nostāvēt neiekustinātām, būt kā nevienam nevajadzīgai mēbelei un kalpot drīzāk kā milzīgam drēbju pakaramajam vai vingrošanas solam manai meitai :) Jo es nebiju, nemūžam nebiju, iedomājusies, ka salasīt pa malu malām visus sīkumus un palīgrīkus, kas nenāca līdzi komplektā, bet bez kuriem aust izrādās nav iespējams, būs tik grūti. Tos nekur vairs neražo un attiecīgi arī nekur nepārdod, vienīgā iespēja ir atrast izbijušus audējus un tad no tiem šos rīkus nopirkt, atpirkt vai cerēt, ka uzdāvinās :)


Pašu svarīgāko lietu, proti, aušanas šķietu man uzdāvināja. Viens tāds man nāca arī līdzi komplektā, bet tas bija tik smalks, ka, manuprāt, uz tā var aust vienīgi ļoti smalkas zīda šalles... hm, bišķiņ par sarežģītu priekš pirmā darba, vai ne? Tad nu pēc vairāku mēnešu meklēšanas tiku pie ļooooti kārotas dāvanas un, šķiet, ka arī virtuāli jāsaka vēlreiz paldies tam eņģelim, kas to man uzdāvināja!
Bet nācās izmantot arī savu un savas ģimenes radošo domāšanu, jo, proti, velku bizi es savilku izmantojot četrus parastus krēslus, bet tādu ierīci kā „riekums” man vīrs vienkārši sanagloja, izmantojot parastu dēli un vislielākās naglas, kādas mājās bija atrodamas!



Ha! Un jūs domājat, ka tad beidzot es varēju sākt aust? Nebūt nē! Tad sākās Morzes ābece un augstākā matemātika jeb, aušanas valodā runājot, velku diegu uzvilkšana! Te nu man jāsaka vislielākais un vissirsnīgākais paldies manai skolotājai Lienei, kura tā vietā, lai baudītu pēdējās sava vasaras atvaļinājuma dienas, divas pilnas dienas pacietīgi visu man rādīja, mācīja un mēs kopīgi uzvilkām diegus manam pirmajam aušanas darbiņam – lupatu paklājiņam!


Bet tagad gan! Tagad gan es varu aust! Diemžēl gan tikai pa sestdienām, jo stelles ir laukos, bet mēs paši jau esam atpakaļ Rīgā... 


Bet šo sestdien es audu! Visu dienu audu! Un, ai!, cik ļoti man patīk! Patīk plānot krāsu pārejas un vērot, sajust un apbrīnot kā lēnām un pamazām veidojas audums manās rokās! Un patīk ieaust savu mīlestību!
 
Mīlestības un sirsnības paklājs man top!     





*In fact, I should title this entry „when dreams come true”, because in this case one really big dream has come true :) Yes, finally I have started to fulfill one of my childhood biggest dreams - to know how to weave!
Everything started some years ago when I started to look where I can buy a loom. It turns out to be very difficult… And then, in spring this year I had one very touching phone call where one adorable person told me that I will get my loom! And besides – for really great price!
Isn’t LVL 16 an adorable price, if normally value of a loom is LVL1 per width cm (and I have  a middle size loom, officially 1m wide!)??? For price like that I was ready to buy it and bring to my summer house just like piece of no one needed furniture or exhibit of museum! Because I think a loom perfectly fits in a summer house, in a piece and silence of country side...
But, yes… I didn’t buy it as a furniture and I haven’t a plan to make museum at my home, but… unfortunately the loom had to stay calm all the summer, had to be as a piece of no one needed furniture and had to serve as a gigantic clothes rack or a gymnastics gadget for my daughter :) Because I had never imagined that it will be so difficult to buy all those small things and instruments without which it isn’t possible to weave but I hadn’t in a loom set. They are not manufactured any more, you can’t buy them anywhere, the only possibility is to find old weavers and buy those things from them or hope that they will make a present to you :)
The most important thing – weaving reed I had as a gift. One reed I had in the loom set, but it was so thin I believe it is suitable only for very thin silk scarf... khm, a little too difficult for the first weaving project, isn’t it? So after several months looking I got a verrrrrry desired gift and I think I have to say thanks once more to this angel!
But in fact I had to use mine and my family’s imagination as well, because when making warp plait I was using simple four chairs, but one instrument made my husband simply from plank and big nails!
Ha! And you think I could start to weave then? No! Then started higher mathematics or talking in weaving language – hoisting of warp threads! Here I have to say the biggest and the most sincere thanks to my teacher Liene, who two long days patiently showed and learned me everything and afterwards I could start my first weaving project – rag rug!
But now yes! Now I can weave! Unfortunately only on Saturdays, because the loom is in country side, but we have already moved back to Riga… But this Saturday I was weaving! And ah!, how much I like it! To plan all those color transitions and to observe, feel and admire how slowly little by little is forming a cloth in my hands! And I like to weave my love in! 


I am making a rug of love and sincerity!

10 comments:

  1. Diegu maģija tur. Un Tev jau prātā būs jauna smadzeņu puslode un sirdij jauns kambaris no šitās štelles:)Lai daudz brīvu sestdienu!!!

    AtbildētDzēst
  2. wow.. aušana, man liekas, tiešām ir milzu izaicinājums un teju vai augstākā matemātika. ar nepacietību gaidīšu Tavus darbiņus! :)

    AtbildētDzēst
  3. prieks par Tevi, par Tava sapņa īstenošanās - lai sestdienas kļūst garākas un izdodas vairāk laika veltīt sev tik mīļajai nodarbei :)
    Ļoti skaistas bildes - maģiski, harmoniski, noslēpumaini, ar ļoti mīļu un sirsnīgu noskaņu :)))
    Ak jā, galvenais - mana mamma arī kādreiz daudz un dikti auda, viņai ar ļoooti patika...

    AtbildētDzēst
  4. Lai veicas un sanāk mīlestības darbiņi!Man arī ir līdzīgs sapnis, tikkai es viņu atlieku vēl par gadiem desmit.Man bija iespēja to mācīties augstskolā un ļoti ieaptikās, cerams vēl izdosies pamēģināt!

    AtbildētDzēst
  5. Burvīgi, vienkārši burvīgi, ka tev ir izdevies tikt pie tādas vērtīgas mantas!!! Es tikai pagaidām par ko tādu varu sapņot! Varu tikai iedomāties, cik daudz pozitīvi radošu emociju tev dod šis process, kur visu pati vari izdomāt un sakombinēt gandrīz no nullītes...

    AtbildētDzēst
  6. Paldies! Tagad es ar savu jauno smadzeņu puslodi tikai sapņoju, kaut visas dienas būtu sestdienas! Iedvesmojoša tā aušana man ir :)

    AtbildētDzēst
  7. Aušanas ir mana skolas laika aizraušanās, par kuru biju pat aizmirsusi. Man dikti patika, veidot skices topošajam uzaustajam darbiņam, meklēt dzijas, veidot pārejas.
    Lai izdodas!

    AtbildētDzēst
  8. heii. sveiciens no audeejas.esmu shai blogu videe pavisam nesen, vel tikai iepazistos ar visiem. tu esi pirmaa, ko atradu ar stelleem. varbut zini kadu audeejas blogu? mans blogs tikai iekustas. labi, ka mani veel neviens nelasa:)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Super, ka varēs lasīt vēl kādu blogu par aušanu :) Es jau tāds riktīgs iesācējs esmu, vēl neko īsti nemāku :) Bet ir ļoti liela vēlme iemācīties :)
      Nevienu citu aušanas blogu pagaidām neesmu atradusi :(

      Dzēst
  9. Ak, tikai tagad ieraudzīju, ka ir vēl viena "trakā" kurai arī ir stelles mājās. Man ir iekrājušies šķieti, tā ka varu aizdot kādam darbiņam. Manā blogā ir daži vienkārši 4 paminu raksti ko nošpikot, labprāt padalīšos ar savu arī neilgo pieredzi.

    AtbildētDzēst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...