pirmdiena, 2011. gada 14. marts

Šokolādes - banānu kūka / *Chocolate-banana cake

Manai meitiņai nesen bija otrā vārda vārda diena! Tā kā tas ir otrais vārds, tad, protams, nekādas īpašās svinības nerīkojām, bet tomēr vecmāmiņas un vectētiņi pamanījās pieteikties ciemos :) Un tā kā kaut kas bija jāliek galdā, tad nolēmu izcept šokolādes kūku.


Patiesībā jau ļoti dīvaini, ka es cepu šokolādes kūku, jo principā neesmu šokolādes fane... Uz šokolādes kūkām parasti pat virsū neskatos, mani neuzrunā arī šokolādes cepumi un šokolādes saldējums, nu vispār nedraudzējos ar lietām, kas ir šoko... Pat pati šokolāde mani brīžiem spēj atstāt glūži vienaldzīgu. Vienīgais izņēmums ir piena šokolāde ar veseliem lazdu riekstiem, mmm jā, no tādas nekad nespēju atteikties :)
Bet šai šokolādes - banānu kūkas receptei es pirms pāris mēnešiem uzdūros pavisam nejauši un pati nemaz nezinu kāpēc, bet nolēmu, ka ir jāpamēģina tāda izcept. Nezinu, varbūt banānu dēļ tā mani uzrunāja??? Bet nu jā, vienreiz biju izmēģinājusi, zināju, ka ir laba, un nolēmu tādu izcept arī meitai uz vārda dienu :)
Oriģinālā recepte ir atrodama šeit, bet es tai esmu veikusi vairākas izmaiņas savā gaumē! Pirmkārt, jau nekad neesmu mēģinājusi taisīt to krēmu augšā, jo tad manuprāt tas viss sanāk pārāk šokolādīgs :) un otrkārt es cepu ilgāk, bet mazākā temperatūrā, un pievienoju daudz vairāk banānu, lai pati kūka sanāktu tāda mitrāka!

Sastāvdaļas:
2 glāzes cukurs
1 3/4 glāzes milti
3/4 glāzes kakao pulveris
1 1/2 tējkarotes cepamais pulveris
1 1/2 tējkarotes soda
1/2 tējkarotes sāls
1 tējkarote vaniļas cukurs
2 lielas olas
4-5 banāni
1 glāze silts ūdens
1/2 glāze piens
1/2 glāze eļļa 

Pagatavošana:
Lielā bļodā kopā sajauc visas sausās sastāvdaļas: cukuru, miltus, kakao pulveri, cepamo pulveri, sodu, sāli un vaniļas cukuru, un noliek malā.
Banānus sagriež mazākos gabaliņos un sablenderē.
Citā lielā bļodā sakuļ olas, pievieno sablenderētos banānus un visas pārējās slapjās sastāvdaļas: ūdeni, pienu, eļļu, un to visu sajauc.
Pakāpeniski slapjajām sastāvdaļām piejauc klāt sausās sastāvdaļas maisot vai sakuļot ar mikseri (es izvēlos otro variantu), kamēr veidojās viendabīga masa (mīkla sanāk tāda diezgan šķidra).
Uzkarsē cepeškrāsni līdz 160 grādiem, mīklu ielej kūkas formā un cep kamēr gatava! (Aptuveno cepšanas laiku gan es nevaru pateikt, jo mana cepeškrāsns neatbilst nekādām normām! Un tas, ka vispār esmu iemanījusies izcept tajā normālu kūku - ne jēlu, ne piedegušu, jau ir pieminēšanas vērts :) Es šo konkrēto kūku cepu 1,5 stundas vēl paralēli vaktējot īsto brīdi un liekot iekšā un ņemot ārā trauku ar ūdeni, lai kūka neizkalstu, bet arī lai normāli izceptos, nevis izsautētos :) )
Mums šī kūka vislabāk garšo vēl silta kopā ar plombīra saldējumu :) Bet arī auksta tā garšo burvīgi! Man gan kā šoko kūku nedraugam tomēr vienmēr prasās klāt tas baltais saldējums!



Pamēģiniet arī jūs un lai labi garšo!

4 komentāri:

  1. Ienāc, lūdzu, pie manis pēc balviņas - http://pieineses.blogspot.com/2011/03/mils-vards-par-balvam-dargam-vertigaks.html

    AtbildētDzēst
  2. Paldies par superīgo recepti :)
    esmu sajūsmā!

    AtbildētDzēst
  3. Paldies par recepti, man arī sanāca ļoti garšīga kūka :)

    AtbildētDzēst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...